Amboi Lyrics

Amboi Lyrics by Altimet :
[Chorus 1]
Kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah
Amboi, amboi
Kalau mahu gaji besar tapi kerja sambil lewa
Amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi

[Verse 1]
Mari-mari tuan puan akak adik abang dengar ini cerita
Ambil teropong, kaca mata, tengok jenguk dipersila
Nak panggil waras susah, tak baik kalau gelar gila
Ni kes sebelanga susu rosak akibat dua tiga titik nila
Bila masuk kerja, tak pernah on time
Lepas masuk kerja, dia terus online
Tak boleh buat kerja, sibuk jaga hal orang lain
Tangan mengelat, kaki mengular, mulut celupar
Lambat masuk, awal keluar

[Pre-Chorus 1]
Siapa makan cili, dia rasa pedas
Siapa rasa pedas, kata aku main cakap lepas
Ambil baju, ukur kat badan sendiri
Mana tahu kene setepek ke tempias sipi-sipi

[Chorus 1]
Kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah
Amboi, amboi
Kalau mahu gaji besar tapi kerja sambil lewa
Amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi

[Verse 2]
Eh tak baik, tau
Pedas kaw, kaw
Eh takleh gu, rau
Duduk su, rau
Ambil M, C
Royan kat F, B
Mengadu kat S, B
Dan MCM, C
Tarbiah Sentap punca pendekar papan kunci rentap
Masa mengkritik cakap lepas itu confirm lenyap
Keberanian atas talian, kejadian harian
Omong kosong untuk lotong terus disajikan

[Pre-Chorus 2]
Siapa makan cili, dia rasa pedas
Siapa rasa pedas, kata aku cakap lepas
Semua ambil baju, ukur badan sendiri
Mana tahu kene setepek ke tempias sipi-sipi

[Chorus 2]
Kalau tinggal rumah sewa tapi beli kereta mewah
Amboi, amboi
7 kali pergi usrah sudah pandai tepis fatwa
Amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi

[Bridge]
Sampai bila orang kita layu ditolong mmmm
(Sampai bila orang kita layu ditolong uuuuuu)
Ketua kampung gadai tanah untuk sepitis wang saku
(Ketua kampung gadai tanah untuk sepitis wang saku)
Tapi aku aku tahu, aku c*ma tulis lagu
(Tapi apa kami tahu kami c*ma nyanyi lagu)
Bukan nak sekolahkan korang, aku bahasakan aku
(Bukan nak sekolahkan korang, aku bahasakan aku)

[Outro]
Amboi (amboi)
Amboi (amboi)
Amboi (amboi)
Amboi (amboi)
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi
Amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi, amboi